måndag 2 mars 2009

Steffes Taverna

Igår satt jag vid min taverna hela dagen i strålande sol...tanken var att inte ta artbilder utan gå ett steg längre...försöka få lite mer liv i fåglarna...att få dem att göra något i bilden och DET var lättare sagt än gjort kan jag säga.
Det var ett rent helsike ärligt talat...så fort man skulle ta en bild så antingen flög fågeln innan knäppet och resultat, en tom ruta eller bara stjärtfjädrarna som syntes på bilden...eller suddigt...det handlar om hundradelar av en sekund...eller när kameran gick på serietagning för att invänta att fågeln flyger så satt den bara och glodde på mig och undrade vad det var som klickade och vägrade flyga medans kameran gick...sen när det slutade att klicka så vips var den borta!
Nåja, vädret var fint och det sedvanliga fikat smakade som vanligt bra och igår var jag ensam...frugan var hemma och fixade med källaren...skrapar färg, målar och donar med sitt...hon älskar att hålla på med sånt.





7 kommentarer:

Fredrik sa...

Riktigt bra actionbilder! :-)

/F

Anonym sa...

Hi! hi! Vilka roliga bilder. Du har lyckats bra Steffe :)

Ha en fin kväll! /Sonja

Anonym sa...

Jag tycker du lyckades riktigt bra. Inte alls det lättaste det där som du säger och jag har väl inte ens försökt än utan har jag fått något liknande har det blivit av misstag...

Gillar speciellt dom fåglarna som är mitt i steget. Ser så underbart ut och det var väl tur att fikat smakade som vanligt, annars hade du kanske inte orkat med allt slit för bilderna :D

mvh // Johannes

Anonym sa...

Tack ska ni ha!
Nu blev det lite down här...igår snöade det för fullt och snön ligger kvar! :-(
Men...solen skiner NU i alla fall! :-)
Jaja...mars, april och maj med kanske...det hinner svänga mycket...

Anonym sa...

Bara bra bilder, jag har varit inne hos Kristofer och läst ditt gästinlägg där. -Kanon!
Morgan

Anonym sa...

Riktigt roliga och annorlunda bilder på de små fåglarna... Bra gjort
/Erika

Anonym sa...

förbannat bra bilder Steffe!