tisdag 24 mars 2009

Åsså skarvar vi lite då...








Idag blev det kustfoto och skarvar på menyn men en örn kom med av bara farten!
Tyvärr så är den bilden tagen i motljus och jag fick jobba lite med den i CNX2 för att få till den något sånär.
Blåste så det dånade gjorde det och kallt var det...men rätt så hyfsat väder ändå om man höll sig i lä.
Satt och glodde på ett "dödträ" med ett hackspetthål i...såg att det flög ut en hackis när jag närmade mig trädet.
Gömde mig bakom en buske och satt i två timmar och väntade för att se om den skulle dyka upp men icke...ska nog dit fler ggr för att kolla upp det där hålet.
Nåväl, efter det så satt jag vid udden där skarvarna brukar ha sitt stråk och det var kul...lä var det där också...annars hade jag inte suttit kvar där så länge.
Och så blev det eftermiddag och det började snöa som sjutton...det bara vräkte ner...ett sånt där glittrigt snö med solen som bryter igenom då och då...rätt så tjusigt att åse faktiskt!
En bra dag ändå...en dag som började vid min vanliga runda som var stendöd så när som på tranorna då...men de fick vara idag.

5 kommentarer:

Fredrik sa...

Kul att du fick "belöning" med en juste örnbild när du trotsade "elementen". Jag hoppas få "korn" på örnarna vid sommarstugan i påsk. Då åker gömslet upp nere vid stranden!

/F

Anonym sa...

De är ju så otroligt skygga och jag blev väldigt förvånad när jag fick se den...de brukar aldrig komma så nära när man sitter så öppet som jag gjorde igår...men jag hade ju camokläderna på mig med luvan uppdragen också och kanske det gjorde att den inte såg mig...

Anonym sa...

Många är ju starka motståndare till skarvarna men jag tycker det är otroligt häftiga fåglar och de är bra för örnarna också har det visat sig. Men visst, det kanske inte är så mysigt med flera tusen på en liten ö...

Hur som helst härliga bilder, speciellt den med alla vattnet...


mvh // Johannes

Anonym sa...

Jag har sett öar där skarvar härjat och det ser inte roligt ut kan jag säga...rent ut sagt så ser det för jävligt ut där de fått härja fritt...helt nerskitet och träden avskalade...men visst är det en vacker och häftig fågel!

Anonym sa...

Vilka underbara bilder. Jag tycker skarvarna är läckra jag.
Kul med örnen.