lördag 7 mars 2009

Då får vi se om det händer något...


...hoppet är ju det sista som...o.s.v.
Precis efter att jag satt upp stora uggleholken kom en talgoxe och satte sig på kanten till hålet och tittade in i holken...inte det minsta rädd att jag stod nedanför och kollade.
Synd att det inte blev någon bild, jag hade rubriken klar för mig; "Storhetsvansinne!"
Det var kul att se det i alla fall men nu är det en uggla som jag vill ska sitta där...hoppas, hoppas...jag håller alla tummar för att det ska ske!


Ska röja lite i grenschabraket framför så det blir fri infart till holken och det blir till nästa gång jag åker ut.
Kommer att sitta till höger bakom en enbuske och hoppas att det ska fungera med ljuset och läget.
Här är lilla mesholken på ett annat ställe en bit ifrån som jag kan växla lite mellan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket roligt projekt. Det är ju bara att hoppas att det händer något där i. Jag kan inget om holkar men antar att du kollar upp vilken höjd de ska sitta på :)

Ska bli verkligen spännande att följa holkarna och hoppas på bobygge, även om det blir en talgoxe :D

mvh // johannes

Anonym sa...

Johannes: Det stod ngt om tre-fyra meter upp men det här är väl på gränsen...strax under tre meter...kom inte upp högre men det är väl bara testa...kollade väderstreck och allt också...så det är bara att hålla tummarna...!!
Fan...det vore ju roligt alltså att kunna sitta där och studera en (lr två) uggla på lite närmare håll...!!
Var det inte av dig jag fick länken om holkar? Bankeberg nånting...men i alla fall det var där jag skickade efter...en stor o liten gick på 875 spänn...
Där står det ju en del info också...

Anonym sa...

Det enda jag hört om uggleholkar är att man efter uppsättningen ska våga sätta sig själv (!) på holkens tak. Så väl ska den tydligen sitta, men det kanske är lite skröna?!

Anonym sa...

Jo...jag ska för säkerhets skull sätta/spänna ett band av ngt slag runt om också...