lördag 28 februari 2009

Sparvuggla igen...!!!


En sväng till matningen och sen min vanliga naturrunda Vänstran, Vedasjön och Stunken i den ordningen.
Vid Vänstran där jag har sett stjärtmesar satt denne sötnos i ett träd precis ovanför lite åt sidan över vägen.
Det var precis att jag fick syn på något som såg konstigt ut...de är så små och oansenligt söta så det är lätt att missa dem.
Och vet ni vad...?
Jag hade inte min "big boss" med mig...så det fick bli 70-200 med konv!!!
Så jävla typiskt...hade bara tänkt kolla upp matningen och så får man för första gången på alla år och alla dessa rundor jag tagit på denna vägen se en sparvuggla!!!
Men jag tycker det blev rätt så bra ändå...
Den första ovan är tagen precis rätt under och ugglan tittar ner på mig...oskygg den var!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du har flyt med fåglarna nu. Verkligen roligt.. Hoppas att den är något stationär så kanske den börjar vissla till våren, eller har den redan börjat? Jag visslade på en sparvuggla jag såg idag men den svarade aldrig. Är nog för tidigt än tror jag...

mvh // Johannes

Anonym sa...

Ja, det är roligt när det händer något vid rundorna...nu får man väl sätta sig i närheten och hålla lite koll och se om den visar sig igen...

Anonym sa...

Vad roligt. Vilken tur att du fick syn på den. Du kommer säkert att se den flera gånger nu när du vet att den kan finnas i närheten.

Hälsningar Sonja!

Anonym sa...

Fantastiskt Steff! Stort tack till dig för att du bjuder på dessa vackra bilder. -Underbara bilder tycker jag. Ungefär vad var klockan när du fick syn på den?
Morgan

Anonym sa...

Sonja: Drog en sväng idag igen men idag var den nog hemma...

Morgan: 14:11:30

Anonym sa...

Du fick till sparvugglan riktigt bra, min satt i en björk med en hel del grenar som kom i vägen.
Men några bilder fick jag i alla fall.

Ha de
Rolf

Anonym sa...

Rolf: Tack för din kommentar! Var inne en snabbtitt på din sida, ska kolla lite mer imorgon...här är mera sparvuggla (som är bättre) från 1 feb i år!

http://365bilder.blogspot.com/2009/02/sparvuggla.html

Gott!