tisdag 24 februari 2009

Kungsfiskaren i Huddinge!


Äntligen fick jag Kungsfiskaren på bild men det blev till att åka till Huddinge och sjön Trehörningen och ett dike där det är öppet vatten som den jagar fisk vid och lever ett stationärt liv om dagarna.
Många fotografer har varit där och så nu även jag!
En underbar dag med perfekt ljus, solen tittade fram mellanåt men med ett "disigt filter" så det blev aldrig det starka ljuset.
Och fika så klart!!

Kolla min rygg, äääär den inte vacker så säg!

Nämen titta där en liten abborre!

Oj, vad fotografer...är jag så jävla intressant?

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vacker fågel, du är den första fotografen som jag sett denna arten hos hitills. -Kul! Visst är det en vacker fågel och vilka tjusiga bilder du tog på den. Absolut toppenbilder tycker jag!
Morgan

Anonym sa...

Tackar Morgan!! Glad jag blir...är fortfarande glad att jag fått träffa denna vackra fågel...helt otroligt att vi har en sån i vårt land...ser ju tropisk ut och skulle väl egentligen höra hemma på andra breddgrader.
När solen lyste på den igår, vilken lyster, vilken färgprakt...helt underbart att se och den är ju inte så stor heller men den kom ganska nära eftersom den blivit van vid alla de som varit och tittat på den...jag kanske stod tre-fyra meter från den någonting! En upplevelse var det!!

Anonym sa...

Ja, mycket fina bilder på den här läckra fågeln!

Anonym sa...

Jo, oj, oj... GRATTIS!!!! Det där måste vara en av Sveriges mest fotade fågelindivider denna vinter. Den är så enormt snygg, kanonbilder du fick till.

Anonym sa...

Såg ju den första bilden på NFF men nu när jag ser alla så måste jag byta till att ha den sista som favorit. Vilken posering, stolt som attan över sina färger och det ska den vara. Likaså ska du det över bilderna för dom är fantastiska...

mvh // johannes

Anonym sa...

Kristofer: Tack!

Sonja: Att inte du och Janne drar iväg??
Ni har ju inte långt...

Johannes: Tack!

Anonym sa...

Janne har ingen bil igång den här vintern så vi kommer inte iväg på fotoutflykter. Annars hade vi säkert varit där och kollat.

Anonym sa...

Härliga bilder på lille fiskaren Steffe!

Anonym sa...

Tack!!

Stefan Jansson sa...

Grymma bilder på Kungsfiskaren.

Anonym sa...

Tjena Steffe! ;-)

Kul att du tittade in!

Anonym sa...

Läckra bilder på en snygg fågel! :)) Antar att du är riktigt nöjd med bilderna! :)

Ha en fin helg!

//Malin H