onsdag 11 februari 2009

En utmaning!

Jag har fått en utmaning från Sonja

Jag stryker några av reglerna och lägger in min version.

1. Länka till den som utmanade dig.

2. Berätta sju personliga sanningar om dig.

3. Utmana sju personer i slutet av ditt inlägg. (STRUKEN)

4. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar så de uppmärksammar att de blivit utmanade. (STRUKEN)

MINA SANNINGAR
1. Ordningsam, på gränsen till pedant.

2. Avskyr kladd, kladdiga skedar och kaffekoppar o.s.v...spiller jag ngn droppe på fatet lr bordet måste det torkas av genast eller att kniven/gaffeln blivit kladdig på skaftet då måste jag ha en ny och tvätta händerna så jag får bort det kladd jag fått på fingrarna.

3. Duktig på hantverk...sysslade med knivmakeri på 90-talet - tvåa på en knivmässa i Ludvika en gång.

4. Ekonomisk i det lilla men köper gärna dyra saker och prylar till mig själv.

5. Avskyr att komma försent till avtalade tider - kommer hellre före utsatt tid än efter.

6. Gillar inte att vara social men tycker det är roligt med fototräffar eller att sitta och fika med någon eller några i lugn och ro.

7. Avskyr kedjebrev och dylika företeelser men kan ibland göra något undantag med vissa modifikationer om jag är på bra humör!
:-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hi! hi! Det är roligt att läsa lite personliga saker också. Men jag gillar inte heller kedjebrev fast just att det var bara sju saker och att man valde själv i stället för att svara på 30-50 frågor kändes lite rimligare för mig. Men jag har inga problem med att bryta kedjebrev själv. Det brukar jag göra. Ibland berättar jag det för den som skickat och ibland inte.
Jag fick ett kedjebrev på jobbet för ett tag sen, då skulle man posta en pocketdeckare till en person på en lista och sen ev få tillbaks någon som man förhoppningsvis inte läst... det tyckte jag var strunt :)

Anonym sa...

Det där med personliga saker håller jag med om kan vara intressant...så på det viset var det ju bra! :-)

Anonym sa...

När jag läste detta:
_______________________________

Avskyr kladd, kladdiga skedar och kaffekoppar o.s.v...spiller jag ngn droppe på fatet lr bordet måste det torkas av genast eller att kniven/gaffeln blivit kladdig på skaftet då måste jag ha en ny och tvätta händerna så jag får bort det kladd jag fått på fingrarna.
___________________________________

Precis så där är jag också :))

Trevlig helg!

//Malin H