fredag 12 december 2008

347


Här är ett litet collage från vårt vargbesök i Kolmården juli -06 med anledning av att jag önskat en favoritbild hos http://terjehelleso.wordpress.com/2008/12/12/onskebilden-varg-i-skymningsljus/ med texten: En bild som fastnat på näthinnan och som jag ofta tänker på är “Vargen i skogslandskapet” en bild som gjort ett starkt intryck på mig eftersom jag gillar vargen som djur och som har ett symbolvärde för mig. Å ena sidan ett flockdjur å andra sidan din bild där jag ser en “ensamvarg” som jag själv och som är sinnebilden för friheten i det stora skogslandskapet. Den bilden är förmodligen “uttjatad” (har visats lite här och var antar jag) men för mig kan den aldrig visas för mycket…tycker bilden är underbar! Så du får gärna visa den igen!
Gå gärna in på hans blogg och kika runt...den är sevärd och intressant!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt! Det skulle jag vilja göra nån gång!

Anonym sa...

Såg att du önskat den. En av mina favoritbilder också och skulle inte ha något emot att ha den stort på väggen.

Härligt litet kollage du framför också. Visar på en helt annan varg än den blodtörstige best många pratar om. Även om dessa inte är vilda. Men du förstår vad jag menar :)

mvh // johannes

Anonym sa...

De vaktar som faaan på varandra...guiden varnade oss för att "lägga fingrarna emellan" om de bråkade med varandra...och det gör de i stort sett nästan hela tiden försöker klättra på rangen...men när man kelade med dem (ensamma) så var det ingen fara...det var en jävla häftig upplevelse kan jag säga...tänk att få fota en varg i full frihet och sen förstora bilden till en väggis...skön känsla det skulle va...