söndag 21 december 2008

356


Idag äntligen en sol från en klarblå himmel, en alldeles strålande dag men denna droppe hann tyvärr gå in i skuggan när solen hamnade bakom en trädstam precis när jag skulle ta en bild på den när den glittrade som allra mest...typiskt...lustigt idag också...det kom några bilar och ställde sig framför oss när vi fikade och de skulle ut med hundarna de hade och vi frågade dem om de visste vilka som äger marken...ja, det är vi, vi äger marken här och har jakträtten också!
Jaha, men va bra då kanske jag kan få fråga en sak om fågelmatning...har planer på att sätta upp ett fågelmatarställe...(pekar bort mot där jag tänkt)
Ska prata med min man så kan vi väl höras per tel...
Får se om det blir något av det här men det bästa var att hon var så trevlig att prata med och det är ju positivt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen vilken tur att ni började prata med dom och frågade. Det borde ju vara enbart positivt med fågelmatning. Jag håller tummarna.

Anonym sa...

Ja, nu gäller det bara att få ihop en "apparat"...svårare än jag trodde att hitta grejor som passar...för stora "apparater" finns inte att köpa utan man får göra själv...är inne på en plastkruka storlek tiolitershink och ett fat och sen en gängad stång som man har genom hela paketet i mitten och brickor modell lite större + mutter i vardera ände då för att hålla ihop det...sen hål på sidorna längst ner för att få ut fröna genom...

Anonym sa...

Fin bild blev det iaf! håller tummarna att det blir matning!

God jul på dig!