söndag 28 december 2008

363


Så här ser det ut...det är bara att hoppas det får vara ifred och buskar och grenar finns det ju gott om och ljuset ligger rätt!
Men det blev inte på den mark och den jakträttsinnehavare vi pratade med igår utan det blev en annan runda och en plats längs den som fick bli det sista valet.
Innan vi kom hit på bilden så träffade vi faktiskt denna markägaren som var ute och jagade på den plats jag tänkte först...och han stannade och frågade hur det gick med fågelmatningen och jag svarade att jag inte riktigt bestämt mig ännu men...det som fällde avgörande till hans fördel var att han lätt betydligt mer positiv än killen vid gårdagens samtal.
Så nu får jag se hur det här utvecklar sig...ska fixa till en lite bättre upphängning så inte repet hänger åt sidan snett neråt som det gör nu utan går över en gren istället och ner på stammen och en spik där att knyta i.
Sen kan man ju kanske ta bort lite grenar som hänger fel och fixa till lite här och där för "renare bilder".
Men men...vi avvaktar och ser hur det fungerar först...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande! Ser bra kamouflerat ut också!

Anonym sa...

Hoppas på framgång :)

Ta nu med en stol och lite kamouflagenät och ett par mackor så ska du få se på den roligaste teater på länge :)

mvh // Johannes

Anonym sa...

Kristofer o Johannes:

Ja, det ska bli spännande som fan och se hur det här fungerar...kvittrade i omgivningarna när vi hängde upp apparaten...hoppas nu att jag får ha min "lilla sommarstuga" i fred...härligt att ha ett ställe att dra iväg till och kolla upp, sköta om och pyssla lite med då och då och för att ta en fika...det är ju egentligen det som är viktigast ;-)...en fin plats var/är det om man vänder sig om har man en ängsmark med utsikt över en sjö och längst ner på sluttningen vid strandkanten brukar rådjur och hjortar beta...en gång kom jag med bilen precis innan ängsmarken och då smet räven över skogsvägen och ut över nejden!