måndag 19 mars 2012

Snön föll i morse...

Större bild - Klicka på bilden!

15 februari 2012

...och det är precis det väder som kan vara i mars och april...nyckfullt och inte att lita på alls!
Ena dagen sol och andra dagen snö...och tredje dagen regn och blask...just nu så har faktiskt solen kommit fram igen men det blåser och tempen ligger på nollan.
Inget vidare skönt väder alltså...
Och...måndagshumör till råga på allt också...men ska försöka ta mig ut ändå och se om det dyker upp något intressant...idag lägger jag ut en bild som skapar längtan hos mig i sinnet...om än dock det blev väldigt intensivt med gömslesittning under den gångna vintern så blev det tomt när säsongen var över.
Det blir ju en liten mellanperiod här innan det "brakar loss" ordentligt med vårens och försommarens alla begivenheter...
Men det är kul att sitta vid datorn och titta på bilderna och minnas de olika ögonblicken av spänning som var, oavsett om det hände något eller inte så fanns ju hela tiden spänningsmomentet, att "det kan ju dyka upp något"!
Vi drar till Öland framöver här...har bokat tre nätter nere vid Otteby...ska bli fint och komma iväg och se lite annat än det gamla vanliga...
Nä...nu drar jag ut en sväng här...

...vi ses!


3 kommentarer:

Matts sa...

Ståtlig bild på ett ståtligt djur.
Ja vädret kan man inte göra något åt...här i Malmö regnade det i morse, men nu....skiner solen...dock blåser det rejält och är inte vidare varmt.
Trevlig med Öland...har faktiskt aldrig varit där.?
Dock spenderade jag och frugan helgen på Österlen med övernattning och vackra vyer.

Fjällripan sa...

Fantastisk bild!! Den ser så stolt och mäktig ut. Så kul att åka till Öland, där finns det nog mycket intressant att se :)

Lindsjö taxar sa...

Häftig bild! Skall nog ta mig en fototur till Öland med , jag har ju rätt nära. 10 mil till Kalmar bara..