fredag 17 februari 2012

Datorn hemma igen...

Större bild - Klicka på bilden!

15 februari 2012
500 - 1,4 - Bilden är spegelvänd och digital städning.
Brusreducering - ökad oskärpa vissa partier.

...och allt var okej...inget behövde göras...den har den prestanda som behövs och OM det behövs något när jag fått min nya kamera så skulle vi titta på det då.
I princip så är det ungefär som att ta tre treo...den tredje gör ingen nytta, samma med datorn...mera minnen gör ingen nytta...det bara "rinner över" så att säga...visst vi kunde slänga in en SSD-disk (vad det nu är?) men samma där...jag vinner så lite i förhållande till pengen...så det är bara å köra på nu och så fick jag datorn rensad från en massa skit i register och cache o.s.v....bra med en översyn ibland.

Bjuder på en actionbild idag och nu är det kväller...fredag och ska ta det lite lugnt...så får jag önska er en riktigt trevlig fredagkväll och helg med för den delen!

Ses!

4 kommentarer:

Mimmi sa...

Woow... och woow .. och woow .. igen :)
Helt otroligt vilka bilder du tar:)
kram
ps..det har blivit väldigt svårt att se de bokstavar man skall skriva in i ordverifieringen nu

Fjällripan sa...

Så häftig bild!! Skulle verkligen vilja uppleva nåt sån nån gång :)

Trevlig helg tillbaka!

tobias sa...

väldans fin bild, tycker om fjäderdräktens färger på örnen.. trevlig helg

Matts sa...

Ruggigt actionladdad bild du visar för oss Steffe...Grym.!.!.!
Ja det gäller att ha rätt grejer för att kunna ta hand om sin bilder. Själv så sadlade jag om till Mac för 2 år sedan, enbart i fotosynpunkt. Men nu känner jag att den behöver att uppgraderas lite. Ska slänga in 4 Gb i minne till i den och se om det kan påverka. Min son köpte sig en ny komplett dator hörom veckan...med SSD-disk, och den hårddisken är grymt snabb (för att vara til en Pc ;-)