måndag 5 december 2011

Nu jädrar i lådan...

Större bild - Klicka på bilden!

Strömstare - Christineholm 4 december 2011

...tror jag att det blev varmt där ute vid "Örnnästet"...säger tror, för jag var lite svettig av att ha fipplat med lite av varje innan vi "tände på"...men det kändes bra när jag suttit en stund och känt efter...så nu så ser jag fram mot veckan som kommer...det satt en örn i grantoppen när vi kom och lyfte alldeles innan vi svängde in och ner till gömman...och en hel del korp också.
Vädret idag har varit strålande och vi satt nere vid vattnet och gonade oss i solen som faktiskt värmde...och tog en fika...det kändes nästan som en vårdag...helt otroligt vilken skillnad mot förra året!

Mor bakar några peppisar igen känner jag...doften stiger uppför trappen...de går åt som smör i solsken!

Ja...det var väl vad jag hade att förtälja idag...bjuder på ett porträtt av en strömstare från igår.

Ses!

7 kommentarer:

Ingemar Pettersson sa...

Gött med lite värme, det är ju värdelöst att sitta och frysa fötterna av sig. Det finns ju så mycket fina hjälpmedel så det är ju synd att inte ta hjälp av dem.
Underbar bild på strömstaren.
Ha det!
/Ingemar

Bob Bushell sa...

This is the best photography, beautiful. Can you tell me what make is your camera and lens?

Fjällripan sa...

Ännu en riktigt fin bild på strömstaren! Härligt att du fått igång värmen i gömslet :) Ser fram emot fler rovfågelsbilder!

Mimmi sa...

Här var det också vackert väder idag och jag åkte till stan och gick en promenad :)
kanon snygg bild .. även på de andra inläggen som jag tydligen hade missat att titta på :)
kram/Mimmi

Ronnie Isacsson sa...

Underbar bild på Strömstaren, alldeles för sällan en annan ser denna dykande fågel tyvärr.

Edwin Sahlin sa...

Jo, kylan tar med sig både fördelar och nackdelar... Ska länka till dig!

Många fina bilder på strömstaren:-)

Måste hitta strömstaren till helgen, en underbar fågel!

/Edwin

Unknown sa...

Svar: den röda fågeln är tagen på Stenby gård! Ett 4H ställe här i Eskilstuna :)