fredag 16 december 2011

Idag regnar det...

Större bild - Klicka på bilden!

Rördrom - Vrena - 15 mars 2010

...gråväder och dystert...och vad beträffar gömsleprojektet är det  "lågvatten" just nu...inget flyt alls...ska iväg i helgen och fippla dit lite solskydssfilm, sånt man har till bilar, på fönsterrutan så det blir lite mera insynsskydd...har ju myggnät för nu men undrar om det gör att jag syns mindre?
Särskilt korparna är VÄLDIGT känsliga för rörelser har jag läst!

MEN...jag ska absolut inte klaga för jag har haft en fantastiskt höst på det hela taget!
Igår hade jag ormvråken framme men den drog nästan direkt...efter att jag försökt att få in fokus på den med gluggen.
Duvhökarna vetefan var de tagit vägen...jag skrev i plural eftersom den ena höken var ringmärkt.
De var de som kom allra först i början och tidigast på morgonen utan att vara så skygga som vråken och de andra rovisarna.
Märkligt!?

Räven var framme också men den var så jäkla ful i pälsen så den ville jag inte ha några bilder på.
Halva kroppen bak hade ingen päls alls och svansen såg anskrämlig ut...såg väldigt skabbig ut alltså och det vore väl en välgärning att bonden sköt den.
Ska också fippla till en stock att lägga bakom åteln så den eventuella fågeln måste kliva över innan den börjar käka...sittpinne funkade inte alls...har sett på andra sajter där det visats bilder på snygga stockar som blir bra på bild.
Så det justeras och fipplas lite av varje fortfarande då och då för att finslipa men korparna håller sig borta och därmed inga örnar heller men hoppas på att det ska slå till med kyla snart så då kanske det blir lite mer fart.

En trevlig helg önskas er alla läsare!

TÄNK...om en vecka är det julafton...underbart...nä, inte med julen men att vi snart kommer över på andra sidan och in i januari...sen rullar det på till våren!
YES!!!

Ses!

6 kommentarer:

Ronnie Isacsson sa...

Håller tummarna för dig Stefan efter allt slit , det blir säkert fina bilder framöver !

Birgitta sa...

Verkar kul men mycket jobb med gömslet. Hoppas du får många fina bilder där när vädret vänder!
/Birgitta

Fjällripan sa...

Vilken snygg fågel, ännu en ny för mej... :) Ja nog vore det bäst att få ta bort den räven, de lider nåt så förbenat när de är angripna av skabb...Hoppas du snart får finbesök igen, det blir nog toppen med stocken :)

Trevlig helg!

Bob Bushell sa...

You have caught one of my dreams, the Bittern. Brilliant photo.

Nette Cecilia sa...

det där var en ny fågel för mig ,trevlig helg ,Nette

Unknown sa...

vilken härlig bild. ser ut att vara hur lång som helst;)

Trevlig helg!