söndag 24 juli 2011

Hur får jag stopp på detta?





Dålig svenska för det första...för det andra; idag har jag fått 6 stycken mail vilket bara det visar på hur oseriöst det är...och jag var inne på visa.se (svenska sidan) och kollade vilket gav till svar att de gör aldrig på det här sättet när de kontaktar sina kunder...har skickat till mitt antivirusbolag och får se vad det ger...var även inne på visa.se och contact men på engelska så det fick vara där...ojdå...nu kom ett till här såg jag...sju stycken idag alltså...fick väl ungefär lika många igår...vill inte ha skiten...har klickat på spärra avsändare men det funkar ju bara så att det hamnar i skräpkorgen men på mobilen så kommer det ju in. :-( :-(
Hatar sånt här!!!!

11 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Min man Uffe har varit lika utsatt som du tycks vara just nu. Ingenting hjälpte, de bara pepprade på sin falska information. Till slut så vidarebefordrade Uffe brevet till polisen och då blev det tyst! Kanske ett förslag?

Ha det bra!

Karin

Anonym sa...

Tack för tipset!!
Ska avvakta ett par dagar för att se vad som händer...

Steffe

Marina sa...

Det är i alla fall något positivt med den urusla svenskan - man förstår inte varken vad det står eller vad någon vill att man ska göra!! (håller med om att det är jättetrist, här dimper dom också ner!)

Stefan sa...

Kontakta den du har epost hos och be dom markera det som spam. Då ska det inte nå din inbox.

Dock brukar de som skickar sådant byta avsändaradress regelbundet....men det är bara att rapportera till de som står för din epost.

Vidare så ska du undvika att skylta online med din epostadress, för då är det enkelt för de program som dammsuger internet på epostadresser att samla in dessa.

Det ska finnas sätt att kryptera epostadressen så att dessa "dammsugare" inte kan samla in din epostadress. Har tyvärr tappat länken till den sajten där det stod hur man gjorde.

Stefan sa...

Du ska nog kontakta Visa också, för det handlar ju om något som heter phishing. Ett sorts bedrägeri för att samla in känsliga personliga data.

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Trist med sådana däringa mail... Själv har jag däremot haft ett jäkla falx det sista... Jag fick ett mail härom dagen där det stod att jag hade vunnit på nåt utländskt lotteri... Jag hade vunnit typ 53 miljoner pund... Det enda jag behövde göraq var att berätta min adress, mitt visa-nummer och ge dem min kod, så skulle pengarna trilla in på kontot... Vad säger du om det då ? Jädrigt gött flax man har ibland alltså... ;) Så nu blir det ny bil, villa och lång utlandssemester... :)

Denna typ av mail får jag ganska ofta... Man kan ju undra om folk verkligen går på sånt ??? Fast... Folk gör nog det - annars så skulle de nog inte hålla på att skicka ut sån här skit...


Henke :)

Anonym sa...

Tackar för tips! Skickat till Visa.se också för kännedom och så får vi se vad de gör?

Stefan: Du är fortfarande helt okänd!
Gillar inte det!

Steffe

Gunnar Eriksson sa...

Ja, visst blir man trött. Ett sätt som har fungerat för mig om man vill ha sin e-adress på sin hemsida, är att göra den i ett bildbehandlingsprogram och spara adressen som en gif- eller jpg-bild.
Då är det bara att lägga in "bilden" på hemsidan.
Då finns inte e-adressen som ren text som dessa dammsugarprogram kan leta efter.

/Gunnar

Morten Pedersen sa...

Det er bare å trykke på DEL. Selv har jeg også fått en del slike i det site også på dårlig svensk.

Ölandsvindar sa...

Jag har också fått den där raddan av mail men nu verkar det ha upphört.Det här är nog något som vi får leva med för det går alltid att hitta nya vägar. Bara att radera.
Kerstin

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


13 jävla mail i inkorgen från "skydda@visa.com" eller vad det nu var för adress... Finns det ingen som kan leja HA på de små asen ???


Henke :)