onsdag 27 juli 2011

Myrornas dag...

Större bild - Klicka på bilden!

Hemma utanför på uteplatsen nedanför berget - 26 juli 2011

...var det tydligen igår för på morgonen började de svärma något otroligt uanför på vår uteplats...hela luften var fylld av flygmyror och naturligtvis...jag ut och fotade men fick ju hela kroppen full av vanliga myror när jag kröp på backen så det blev inte så länge men i alla fall...några bilder fick jag och denna var väl den jag tyckte var bäst...svårt det var att få skärpa när man ligger i konstig ställning på marken och inte kan hålla kameran stadigt.

Igår var vi till Knuthöjdsmossen och hälsade på smålommarna...vi drog vid elva-tolvtaget eftersom det tar tre timmar ca att åka (ca 21mil) så var det lagom till att man kom fram till ett fint eftermiddagsljus.
Kanonväder var det men ibland lite moln och ibland lite sol och det blev ju bra för bilderna att få lite olika ljusförhållanden i en ytterligare variation på bilderna.
Över fyrahundra bilder blev det och de kommer så småningom...inte alla förståss :-)  ;-) men några ska väl bli så pass bra att jag kan lägga ut dem här!
Men först ska vi dra till min "morsa nummer två" och fika lite och med nybakta cupcakes med blåbär i...ja, "morsa nummer två" det kan ni ju undra vad jag menar med! ;-)
Men så är det...50 år var jag när jag fick reda på det...!
Sen kan ju tänkar er efterspelet till det när halvbröder och halvsystrar dök upp i parti och minut...och allt därikring...nåväl det var ju lite tankar så där i förbifarten kring det men i alla fall...nu drar vi!

Ses sen med lombilder!

P.S. Fortfarande tänker man hela tiden på det fruktansvärda som hänt i Norge och det lägger sordin på tillvaron på så sätt att tankarna vandrar hela tiden åt det hållet och man tänker på dem som blev helt oskyldigt drabbade...vad hade de gjort för ont?
Efterspelet, sorgen...många års sorgebearbetning...för alltid fastetsat i minnet hos de drabbade och anhöriga.
Hur kan en människa bli så ond?
Hur kan det bli så fel i huvudet?

1 kommentar:

Morten Pedersen sa...

Det blir fort mange når de flyr. Vi var på en campingplass utenfor Stockholm for en del år siden og da måtte vi rømme teltet som ble helt fullt.