onsdag 20 juli 2011

Morgontrött räv i motljus!

Större bild - Klicka på bilden!




Ökna - 20 juli 2011

Ja, så här blev det...satt i motljuset när jag kom fram till platsen där den höll till...såg nyvaken ut...på vägen satt den också och vägrade flytta på sig så det var bara att dra ner rutan och börja fota!
En underbar morgon där älvorna dansade över åkrar och ängar, korparna kraxade i bortesta änden på andra sidan åkern från där jag stod och betraktade rävungen.
Rävgrytet däremot var det ingen aktivitet vid...kan ju ha varit att de vuxna är försiktigare eller också har de flyttat ut?
Får se om jag drar dit fler ggr framöver och kollar upp lite...om inte annat så...nu vet jag ju var grytet ligger och kan kolla nästa år om det blir någon mer "familjesammankomst" där...
Det var dagens lilla äventyr! :-)

Ses!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så trött, och så sött det blev!
Fint skrivet var det också..
Den enda räven jag sett idag var en överkörd stackare.. Sorgligt.
Men i morse gick vi ut tidigt, då hörde jag korpen alldeles i närheten. De var flera stycken, och måsarna flög upprörda omkring.
Det hände alldeles mitt i bostadsområdet, har aldrig förut sett korpar här. De var kanske ute efter måsungar som det finns gott om just nu.

Ha det gott... Kram/Raya

strandskatan sa...

Älskar de :)

Ingemar Pettersson sa...

Åh, vilka underbara bilder! Det är svårt att inte gilla dessa söta rävar. Härligt berttande text också Stefan.
Ha det!
/Ingemar

Sylwia Grabinska sa...

Fina bilder!

Tammy sa...

Åååh så fina bilder, den är ju alldeles underbar din lilla vän!

Mvh Tammy

Fjällripan sa...

Toppenfina bilder av räven! Så roligt att du fick se den :)

Anna Hedström sa...

OAOOO!!!! bilder du har fått på det lilla livet<3 mycket vackra bilder!

Marina sa...

Har precis hittat din blogg och beundrar dina vackr bilder! Kommer säkert tillbaka /Marina

Leif Hagen sa...

Go' morgon, go' morgon lilla rav!
Manga fina fotos pa bloggen din!
Halsningar fran EAGAN daily photo i Minnesota, USA