onsdag 8 juli 2015

Idag regnar det...

Större bild - Klicka på bilden!

Hemma - 5 juli - 2015

...och jag lägger först ut en bild från häromdagen då vi fikade på balkongen och såg en snappare sitta i trädet...gluggen är alltid redo.
Denna sommaren, ja, vad säger man...inte mycket till sommar har det varit...det var väl fyra dagar i förra veckan som det var riktigt varmt...även på nätterna med ca 20 grader nått, annars har det varit en kall vår och värmen har hållit sig borta.
I och för sig så tycker jag nog att värmen kan vara men liiiite mer av varan värme och sol...är ju inte helt fel.

Men i alla fall...datorn verkar ha tagit till sig mitt fipplande med Inkorgens systemfel och den skadade filen och funkar nu bra...peppar peppar...men faaaan skulle aldrig ha sagt det där för nu händer det väl nått?

Å det regnar fortfarande...kollade Nikon nya 500 och 600-gluggar...hmmm...suck å suck vilka priser för att minska vikten närmare ett kilo på båda så är det på 500:at ca 40000 mer i peng än den gamla...njaaaa...inte motiverat alls, för min del i alla fall...jag har tänkt tanken på att byta till ett 600 men då blir det ett beggat (svårt att få tag i) och/eller ett nytt av den gamla typen...ligger på ca 86000 peng och det är ju ett huvudbry bara det om man ska slå till eller inte...nä, jag sitter inte i sjön med mitt 500 så det får nog vara med det...funkar bra! (positivt tänkande)

Igår var det tyta för hela slanten...å skapligt väder (!)... och så konstigt det kan vara med att en del fåglar kan det dröja flera år innan man får kontakt med...och så kommer den berömda ketschuppeffekten och wow liksom!
Rosenfinken bl.a. har gäckat mig ett antal år nu...lyckas inte med den men det kommer!
Jädrar vilken tytshow det var igår...nu ska jag in min tytmapp å fippla lite med några bilder från igår och lägga ut här on the blogg alldeles strax...säger som Aschberg...häng mä...! (pekfingret upp i luften och mot mig)
:-)

Ses!

Inga kommentarer: