söndag 12 juli 2015

Dagen idag...

Större bild - Klicka på bilden!


...sista bilderna på tytan för denna gången skrev jag MEN ...först skjutsade jag frugan till blåbärsskogen sen drog jag till "mina" göktytor och kollade om de var hemma.
Det blev liksom två flugor på smällen...hon med bären och jag med fåglarna...och alla var nöjda och belåtna! :-)
Blåbären var väldigt blandat moget och omoget som synes på bilden...så det blev inte så många liter men det räcker till några frukostar i veckan som kommer i alla fall...


Och tytorna var hemma...

...och här är bägge två på samma stolpe men den bakom stolpen var lite blyg...

...det går fort när de drar...1/4000 på sista bilden och ändå blev det oskarpt på den flygande tytan.
Så det blir eventuellt nya försök. Men med denna bilden blev det ju i alla fall ett fall framåt...nästa gång så...!

1 kommentar:

Klas sa...

Ruggigt när så korta exptider inte räcker till.
Fågeln med utseende som hämtad ur Tolkiens filmatiseringar. I alla fall snudd därpå.
/ Deerhunter