fredag 3 juli 2015

En klapp på axeln...

Större bild - Klicka på bilden!


...är jag värd nu...skit i Jante...det är det ingen annan som gör så då får man ge sig själv en berömmande klapp på axeln...efter en dag med datastrul med E-posten och en skadad fil - Inkorgen...lyckades jag efter mycket om och men fixa så den fungerar nu igen!

I korta ordalag för de som eventuellt har liknande probs...
Först går man in i utforskaren...ja, de MS har verkligen krånglat till det och letar efter ett reparationsverktyg för Inkorgen i Program (86) nånstans (?) och sen ska man leta efter en outlook.pst-fil i mapp Användare och klicka tills Outlook visas och där ska det ligga en outlook-pst-fil men den gick inte att kopiera utan man måste ha reparationsverktyget uppe och leta efter den med "Bläddra" där men först hittade jag inte alls filen för filerna var dolda och man var tvungen in någonstans (?) och klicka visa dolda filer...och sen är det bara att klicka på starta så reparerar det den skadade filen men vilket sabla letande och strulande innan jag kom på hur det skulle göras...suck...jag hatar å hålla på med datorn...usch...den ska bara funka därmed basta!

(Känner mig nöjd!)

Ha en fin fredagkväll och helg!

1 kommentar:

Klas sa...

Har oxå tecknat mig för 10:an av Windows OS. Köpte ny laptop för ett par veckor sen och fick då till sist uppleva den "utveckling" som skett mellan sjuan och åttan. Snyggt jobb med datorn, i alla fall!
/ Deerhunter