torsdag 18 juli 2013

Nu behöver vi kyla ner oss lite...

Större bild - Klicka på bilden!

Ripsasvängen - Januari - 2013

...nu är´e varmt...kletigt och kladdigt och bromsarna är´e full speed på...och allehanda flygfän surrar i luften...nä, håller mig inne idag och sitter vid datorn med bordsfläkten på full växel!

Gluggen såg jag inte att det var något fel på fokusen igår...allt såg bra ut så nu får det vara så med det...men...på tal om något annat...jag blev bjuden på en STOR bulle av kompisen på fikat igår...och jag som bantar just nu...gottigotti...apsolut men samvetet och de där två djeflarna på varsin sida om axeln bråkade som faaaan...men men en bulle får man väl ta...ngn gång...jag är ju inte så fanatisk att jag till varje pris ska tillbe bantarguden...nu får jag svälta ett par dagar...och vet ni...5 kg är det just nu...första delgränsen uppnådd...och kompisen sa att jag såg smalare ut i ansiktet...eller var´e magen?  :-) men i alla fall...härligt...själv märker jag inget...men 5 kg smör...jag tänker alltid i smör! :-)... det blir liksom greppbart på något vis då...tänk om man skulle gå och bära på fem paket smör jämt...jamen, det är ju det jag har gjort...typ...jaja...tänkte inte på det...! ;-)
MEN 5 kg alltså det är fan i mig mycket!!
Nu är´e ba´ 15 kvar...får se om det går men 5 kg i taget så blir det lite lättare att tackla tror jag än att man tänker 15 kg då blir det övermäktigt.
Och jag som har slängt alla mina gamla jeans som jag inte kommer i...för närvarande...och köpt nya...jaja...det finns ju Dressman...de ska ju leva de också...typ...!

Nu blir´e kaffe...och en liiiiiten bit av "morsans bullar" men bara en liten bit...!

Ses!

6 kommentarer:

Birgitta sa...

Bara man är medveten om vad man gör så...men du, jag brukar köpa halvkilos smörpaket och då är det ju 10 stycken! Eller 5 st enliters mjälkpaket, det är ju ganska mycket det. Grattis och lycka till i fortsättningen också!
(Gillar vinterbilden för här är det också varmt även om det fläktar bra i vinden i dag.)

Jani sa...

Jo visst är det lite för varmt just nu, här i england har det ockso varit varmt 25-30C i 2 veckor lite svettigt att fota då, men tidiga mornar och kväller är perfekt.
Vad kul med viktnedgången, kämpa på det går nog galant och visst får man väl äta något gott då och då ;)
ha de gott

Ingemar Pettersson sa...

Hej Stefan!
Härligt svalkande bild, ibland så saknar man allt den årstiden och allt den för med sig. Strongt jobbat med -5 tjänar ju inte mycket till att släpa runt på mer än nödvändigt... Även fast jag såklart gör det, bra jobbat i alla fall.
Ha en fin kväll
/Ingemar

Klas sa...

Visst är ibland livet orättvist? Alla vi som sett etruskerna på Glyptoteket i Köpenhamn. Vi förstår att dagens ideal inte alls är annat än dagens. Tänk att istället få svälla ut över alla brädder och bli älskad och uppburen just för att man kan detta. Det var tider det! Slår vad om att modetrendnissarna själva är sådär spinkiga som annars bara en krokig spik kan bli...
/ Deerhunter

Sami sa...

Det gör du helt rätt i Stefan, hoppas du tog en bulle nu :) man måste få unna sig ibland som en typ av belöning :)

Fjällripan sa...

Ja nog är det fint med vinter också :) Bra jobbat med kilona! men det är klart man måste få unna sej en bulle då o då :))