måndag 29 juli 2013

Då ska vi se vad de vill då...

...fick ett mail i fredags från bilfirman...tror ni servicekillen hörde av sig den där veckan som han lovade...INTE DÅ...nu har det gått tre veckor sen den där måndagen jag var ute till dem.
Nu är det en ny stjärna som träder in på scenen...inte haft kontakt med denne tidigare men är en av tre ägare...och jag har skrivit på Fejan (Hyundai Sverige) och berättat lite om hur illa det hela har skötts och kanske det är något från högre ort som fått fart på dem...vet ej men oavsett så svarar man på tilltal...jag är uppfostrad så...vilket det är många idag som inte är eftersom det är så lätt att strunta i den digitala kommunikationen om man inte ids att svara på tilltal.
Bedrövligt, nonchalant och respektlöst...särskilt då för mig och oss hörselhandikappade som använder mailen som "telefon".
Så här har det varit hela tiden jag varit kund hos dem...

Jaja...då får jag se vad det här mynnar ut i...
Det var dagens bulletin om hur landet ligger ang bilen...nog om det...

Ses!

Edit:
Ja, inte blev jag mindre missnöjd efter besöket idag…det blev mest dividerande om bortförklaringar och att jag missuppfattat saker…inte ens ett uns av självkritik från XX…men oavsett bortförklaringar och missuppfattningar så kvarstår faktumet att jag under hela min tid som kund hos bilfirman inte fått något gehör i mina kontaktförsök via mail hos dem.
Det är nonchalant och respektlöst gentemot mitt handikapp…
Jag är nöjd med att jag idag trots allt har fått klart en tid (men det återstår att se) att fixa rosten på handtagen men det är inte mer än så…tyvärr.
Och attityden…den behöver ni verkligen jobba på…charmkurs kanske…?
Nu skiter jag i det här...det är semester och bilen ska ju enligt reklamen ge ett "Bekymmersfritt bilägande"...fan tro´t sa Relling!


1 kommentar:

Ölandsvindar sa...

Tja, det läggs alltid en massa krut på säljtävlingar och liknande men det är inte lika viktigt att sköta om befintliga kunder. Sorgligt! Och du, om du visste vad mycket det är som jag sagt nej till (ang. din kommentar). Men några av aktiviteterna har jag hållit i i fem år nu och sagt ifrån mig till nästa år, så det kommer att bli bättre. (Om jag inte hittar något nytt roligt förstås). Min brorsa köpte ett hus i Kastlösa i helgen , så nu ser jag nya vyer öppnas. Och jag har redan fått en nyckel! Ha det! Kerstin