måndag 6 augusti 2012

Ärtsångare...

Större bild - Klicka på bilden!


Hemma - 6 augusti 2012

...väl dold i buskaget!
ETT NYTT KRYSS!

Edit - 2:
EJ Törnsångare heller utan en Ärtsångare har jag nu fått bekräftat att det är från säkra källor....och då blir det ett nytt kryss igen! :-)
Vad man kan se det på är bl.a. benen som hos Törnsångaren är gulbleka och här är de mörkt gråa nästan svarta...annars är de väldigt lika varandra utom på lätet då men där kan jag ju inte avgöra eftersom hörseln inte funkar som den ska.
Ännu mer förvånad blev jag ju att det är en Ärtsångare! Kul!

Edit - 1:
EJ flugsnappare som jag trodde först utan en Törnsångare och förvånad blev jag att jag hade en sån här utanför mitt köksfönster! Kul!

6 kommentarer:

Bob Bushell sa...

Beautifully done Stefan. Is it a Whitethroat, it has a ring around the neck?

Mimmi sa...

Men herre jisses.. vilka bilder .. hoppas verkligen att alla som tittar in klickar på dom så de ser dom i stor storlek .. för jisses så bra fotat :)
kram

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Alltid trevligt med överraskningar,riktigt vackra bilder.

Klas sa...

Jag tycker det är j-t svårt att artbestämma alla dessa småfåglar. Så svårt man knappt vågar ens försöka. Men man lär sig av misstagen, hoppas jag. Tack vare din lilla fadäs här kan jag sätta namnet på ett par snarlika bilder jag tog för ett par veckor sedan. Tur man har tillgång till bloggarna som räknas! / Deerhunter

Ölandsvindar sa...

Törnsångaren har varit en ständigt återkommande badgäst hemma hos mig under sommaren.Du är väl på väg till Öland endera dagen. Tänkte på min utlovade lunch, men nästa vecka är min syrra och svåger här, inte så kul då.De är liksom inte på samma våglängd om jag säger så.
Kerstin

Stefan Pettersson sa...

Tanx Bob! Is a Lesser Whitethroat i think(?) Ärtsångare

Mimmi: Tack!

Jan-Olof: Visst är det det...överraskningar som kommer efteråt är alltid kul!

Klas: Jo, sångare överhuvudtaget är alltid svårt...så många som är likartade till utseende.

Kerstin: Ärtsångare är det och tackar för den stående lunchen men fullt upp den dagen så det får bli när vi drar ner på en semestertripp och lite lugnare förhållanden.

Steffe