onsdag 29 augusti 2012

Blev inte nöjd igår...

Större bild - Klicka på bilden!


29 augusti 2012

...har jobbat med en annan idé idag så som det ser ut på bilden...det var inget fel på förra konstruktionen som sådan men gångjärnen var lite glappa och det gav utslag på "ekipaget" i sidled när jag väl fick upp det på plats.
Här har jag gjort en bredare anläggningsyta och hoppas att det ska räcka...det kan inte hända något i sidled eftersom tyngden på kamera och glugg gör att "ekipaget" ligger dikt an mot bordet.
Som ju sak skruvas fast i väggen med snedstöttor.
På nedersta bilden har jag fixat till ett handtag också så man kan föra gluggen i sidled fram och tillbaka.
Eventuellt blir det ngn form av låsning också men det vet jag inte hur jag ska lösa...kanske inte behövs. (?) Får se...

Inga kommentarer: