måndag 16 maj 2011

Tofsvipa

Större bild - Klicka på bilden!

Fyrvägen - Ottenby - Öland Maj 2011

Tokiga dator...idag gick den igång så fint så fint utan ngn som helst mankemang! Är det något speciellt sätt den inte gillar när man trycker in knappen...trycker jag för hårt ibland, eller trycker jag för löst?
Jag har liksom inte kommit på den "rätta knycken" verkar det som...hur den vill ha den där knapptryckningen för vad skulle det annars kunna vara för jag trycker ju in startknappen på samma sätt varje dag...tycker jag ju själv i alla fall men inte datorn tydligen!
Nåväl...nu så har jag nog visat er det mesta av bildväg från vår tripp till det underbara fågelparadiset Öland...idag är det måndag och det känns alltid lite tomt efter en semestervecka och när frugan återgår till sitt arbete men jag har ju katterna som tur är!
Vad står närmast på agendan?...Ortolanen och lappen är väl det som lockar mest just nu för tillfället...vädret får styra lite hur det blir...just nu är det skitväder på g som det verkar.
Åsse måste jag ju hämta mig lite också, ladda batterierna, både kamerans och mina egna! ;-)

Ha det gott out there!

Ses!

6 kommentarer:

Bea sa...

Tekniken är underbar när den fungerar och trilskas den, blir man lite smått tokig!
Hoppas det löser sig!
Söt Tofsvipa!
Lite synd att det regnar på min lediga dag, annars hade vi gjort en tur med båten för att kolla på havsfåglarnas häckning.
Ha en bra dag! /Bea

Äventyret framtiden sa...

Så vacker tofsvipan är på nära håll!
Det där med on och offknappar vad gäller dator känner jag igen. Varje morgon håller jag andan och andas lättat ut när den susar igång utan mankemang. Sedan kommer den där morgonen som den är stendöd och jag får inte liv i den hur jag än försöker så jag ropar på maken som kommer studsandes. Efter litet mankemang så spinner den igång igen. Han påstår att min dator är en kvinna:). Tror jag det!

Mimmi sa...

Jag har också Tofsvipa på min blogg ..det är gott om dom nu .. och nu har de ju fått smått också .. så himla gulliga de är :)
kram/Mimmi

Urban Rundström sa...

Hej Stefan!
Härliga bilder från Öland du visar! Själv åker jag dit på fredag kväll för att uppleva det första morgonljuset på lördag, och jag stannar fram till söndag på ön.
Hälsningar Urban

Martina Cardemyr sa...

Fin bild på tofsvipan! Tekniken är inte alltid på ens sida verkar det som..

SonjaC sa...

Usch för trilskande datorer. Var beredd på att den totalkraschar när som helst så du backupar alla bilder direkt.
Snygg tofsvipa, dom är så vackra, och svåra att fota då de flyger. De är som fjärilar i luften, nästan.
Hälsningar Sonja!