lördag 23 oktober 2010

Fasaner


Utflykt till Herröknanäs men ingen promenad för Ullis hade inte skott sig för den snö som kommit där.
Så vi kollade bara in lite kort innanför naturreservatets staket och konstaterade att där kommer vi till våren att återkomma för ett mera ingående besök längst ut på näset.
Så g mycket trevlig ut!
Mycket ekar och nötskrikorna skrek här och var.
Sen drog vi till Öster-Malma och fick syn på dessa fasaner som knallade ut på vägen och jag fick helt sonika bromsa in för att släppa över dem till andra sidan dit de var på väg till något som drog...vad det nu var?




Öster-Malma 23 oktober.
70-200 utan konverter.

3 kommentarer:

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Undrar om inte den lilla 1K-tuppen på sista bilden är den bild som talar bäst till mig... Men överlag så är det sjukt bra bilder - som vanligt ! Man blir lätt bortskämd med dina läckra fågelbilder... :)


Henke :)

Anonym sa...

Tacketack!

Sista bilden...är det en tupp?
Jaha... :-) jaja...det där vet du bättre än jag! :-)

Steffe

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Öh... Nu blev jag själv jääädrigt osäker... Fick för mig att hönorna inte har långa stjärtfjädrar, men det har de väl ? Så glöm det där med tupp - jag är inte alls säker på det utan jag tror nog mer på höna... Men jag tycker ändå att den bilden är den skönaste...


Henke :)