måndag 29 juni 2009

En fin kväll...


...igår kväll med vanliga rundan Stunken - Vedasjön - Vänstran och den andra rundan Öksund plus Valla och Malm.
En härlig kväll var det!
(Rådjuret ovan hade nog lite hår i öronen eftersom han verkar ha hört mig!) :-) ;-)


Vi såg en hel del intressant...och inte verkar djuren så där väldigt skygga heller.
Inte rådjuren och älgarna men däremot hjortarna, de sticker så fort de får syn på bilen.
Denna lilla skönhet stod en stund och kollade in mig vad jag sysslade med förnågonting.
Hade inte fått ordning på min arsenal så det blev till att fippla ihop grejorna i bagageutrymmet och de har inte hur mycket tålamod som helst så efter detta skott så tyckte älgen att det var dags att dra!


Vad mera?
Jo, två grävlingar som var precis framför bilen och jag stannade och hoppade ur och zoomade in men det var lite skumt så jag fick inte ordning på focus...faaan...måste lära mig det där att focusera manuellt när det är skumt...det jagade fram och tillbaka på autofocusen... så var det ögonblicket borta...fan också...grävlingar som det är så sällan man har så där nära som de var igår.
Men i alla fall...det är kul när det händer lite!
Och varmt blir det idag med som det verkar...det blir kvällarna som utnyttjas till diverse aktiviteter.
Dagarna blir det minsta möjliga aktivitet med att softa i soffan med takfläkten i vardagsrummet på och vid datorn då och då med bordsfläkten bredvid på högsta fart.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar tur detta måste varit med så mycket djur, låter som värsta djurparken ju..-kul! Bra bilder blev det också tycker jag och visst är Hjortarna snabba på att springa sin kos men det är roligt att få se dom iaf!
Morgan

Anonym sa...

Oj oj vilka fina bilder Steff!!

Det är så härligt nu, trots värmen och trots all min otur med turer med ambulans och elände.

Ha en fin kväll!!

//Malin H

Magnus sa...

fin tur med härliga möten minsann! bilderna är kanon som du visar för oss!


Ha det bra gamle man :-) :-)

Mvh
magnus

Jörgen Schön sa...

Vilken fotofångst det blev på kvällsturen - en tur med med mycket utdelning.
Synd på grävlingarna bara, men vad gör det när det blev så mycket andra djur som fastnade på minneskortet.

Mvh, Jörgen