tisdag 29 juli 2014

Varför blir det så här?

Större bild - Klicka på bilden?


Edit:
Men...vad nu då...det verkar som om bilden visas som den ska! Undrar om det var att jag gick in på Google + och klickade på "Av" på autoredigering...ingen aning?
Men går jag in på inläggsidan när jag loggar in här på min blogg så ser bilden fortfarande förskräcklig ut.
Får väl se hur det blir nu i fortsättningen.

Bilden ser ju inte klok ut...inte alla bilder ser ut så här men en del bilder med en viss sorts bakgrund har Blogger tydligen problem med...här finns bilder som ser bra ut på:
http://www.steffelodi.se/#!album-54-275
eller på min testsida Wordpress:
https://steffe53.files.wordpress.com/2014/07/20140728_0014.jpg

1 kommentar:

Nina/Stjärnkraft sa...

Google har i Picasa lagt till en funktion för ett bra tag sedan. En funktion om ska "förbättra" bilder man laddar upp.

Resultatet är t.ex. att sådana som jag, som gärna frilägger, inte får den förväntade vita bakgrunden, utan istället en svagt gråtonad sådan.

Diskussionerna går heta i Googles användarforum, men t.v. har man på Google synbarligen valt att inte hörsamma folks klagomål. Konstigt nog, för det de gör lär, såvitt jag inte är helt korkad, bryta mot upphovsrättslagen. Inte får de pilla med dina eller mina fotografiska alster på det här viset!

För att slippa eländet måste man regga sig hos Google+. Då kan man nämligen välja bort skiten. Men jag, och många tusen med mig, vill inte gå med där och får följaktligen ingen rätsida på problemet.

Kan det möjligen vara den här "förbättringsfunktionen" som påverkar dina bilder ..?