tisdag 15 juli 2014

Capture NX-D i skarp version ute nu...!

Idag släpptes nya Capture NX-D i skarp version efter att sen i vintras ha legat ut i en Betaversion endast på engelska.
Nu finns det på flera språk och även på svenska då.
Men jag avvaktar en tid att ladda hem programmet enär det finns en del (små)saker att åtgärda enligt Nikon själva som säger att de jobbar på det.
Och som det sagts på olika sajter så är detta en version som inte har de (bra) funktioner som tidigare fanns i NX-2...bl.a. är ju den alldeles ypperliga funktionen U-point borttagen vilket ju som jag ser är i det närmaste katastrof...ett mycket kompetent och nyttigt verktyg som var min favorit!
Men det har att göra med att U-point blivit uppköpt av Nik-software/Google och Nikon får inte använda det längre...så har jag uppfattat det hela i lite lösa boliner.
Och därmed så kommer det gamla programmet NX-2 inte att uppdateras längre...hur det blir med Transfer och View NX vet jag inte.

http://www.nikon.se/sv_SE/product/software/capture-nx-d

Inga kommentarer: