torsdag 30 augusti 2012

Toknöjd...!

Större bild - Klicka på bilden!

30 augusti 2012

Nu så...det blev hur bra som helst...så här hade jag tänkt mig från början men av olika anledningar så blev det att jag prövade att göra konstruktionen med gångjärnen först men blev inte nöjd med den lösningen som sagt...hade väl i och för sig funkat med den också med smärre modifieringar och ett par förstärkningar men denna på bilden ovan är helt outstanding...totalstumt båd i höjd och sidled...förutom att man kan röra på ekipaget som det ska i sidled men utan att det svajar!
Jag säger det igen...toknöjd! Mmmmmmm....nu kan man njuta av ett gott arbete och ta det lite lugnt ett tag...

5 kommentarer:

Fjällripan sa...

Så bra att du fick till det som du ville ha det. Mycket knep o knåp kan jag tänka mej :)

Klas sa...

Glad det blev bra till sist! Din konstruktion ser ju rejäl ut. Har du fräst ut spåret själv? Har lite vaga planer att själv göra en konstruktion för bilkupén, men det får nog bli ett 600:a först... / Deerhunter

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Här blir man ju riktigt avundsjuk,vem skulle inte vilja sitta där och njuta av allt spännande som kommer att ske utanför...mycket bilder lär det bli förstår jag.

Anna Hedström sa...

hej:-) ja, det var sannerligen en rejäl anordning,förstår att du är nöjd! hälsn.anna

Edwin sa...

Ser riktigt bra ut ;)