torsdag 9 augusti 2012

I skogens dunkel...

Större bild - Klicka på bilden!

Gamla E4:an - 9 augusti 2012

...på vägen hem efter en fin kväll vid Horn med vadare och lite andra fåglar mötte jag denna ormvråk som satt väl dold i dunklet...att jag upptäckte den var för att alldeles precis när jag svänger in på vägen som leder hem så flyger den in och sätter sig på grenen och jag stannar bilen och drar ner rutan...oftast så sticker de om man gör så men denna satt kvar...det är inte ofta det händer!

6 kommentarer:

tobias sa...

Oftast sticker dom ja.. Men du hade en riktg rôta. Väldigt fint.

Bea sa...

Grattis till bilden!
Det är en och annan gång man upptäckt ngt trevligt och hunnit rulla ner rutan och vips så är motivet borta :(
Må gott/bea

Fjällripan sa...

Vilken tur du hade att den satt kvar! Snyggt! Jag hade faktiskt samma tur häromdagen...men trontu på F att minneskortet var kvar hemma!! Inte första gången det händer...

Funderar för övrigt på Sigma 100/400, vad tror du om det? Eller ska man ha ett fast...?

Birgitta sa...

Bra bild! Snyggt med ljuset just på fågeln.
/Birgitta

Anonym sa...

Tack ska ni ha!! :-)

Steffe

Terje sa...

En riktigt bra bild på ormvråk, lite börringevråkkänsla. Grattis! :)