torsdag 16 augusti 2012

Lite mycket...

Större bild - Klicka på bilden!

Gulärla - Horn 9 augusti

...med både det ena och det andra...dribblet med skatteverket är inte klart ännu...håller fortfarande på med dialog, nu med en sakkunnig som jag fått kontakt med och som skulle kontakta dem...får se vad det blir av det...efter klartecken från sakkunnig tar jag ett beslut.
Tror nog att jag kör hobbyverksamhet i fortsättningen...det känns så just nu i alla fall...verkar vara minst krångel....jaja...vi får se som sagt.

Från det ena till det andra...har fått hem grejor från Telia för att slå ihop telefon, dator och teve i ett paket...nytt modem, digitalbox...och jag vet inte hur mycket kablar och grejor det var med...fjärrkontroll då förståss...och så var tanken att jag skulle kunna gå in på tevens programbibliotek för att kunna spela upp redan visade program men se det där gick jag bet för man måste ha paketet Stor...jag tecknade abonnemang Lagom och där fanns bara SVTr som det heter nu...tidigare SVTPlay...så det blir en liten extra utgift på 199 peng till i månaden om vi vill ha det...ska ner och prata med Telia på stan...gick in på Mina Sidor och ändrade men då kom det upp att jag skulle få betala för Lagom också plus Stor iom att jag bundit mig för 18 månader...mycket med det tekniska och avtal...men det löser sig sa bonn när han sket i badkaret...och inte nog med det...har ju teven i vardagssrummet på nedervåningen och datorn och första jacket på övervåningen vilket fick till följd att jag måste ha en trådlös sändare och mottagare...en liten nätt utgift på 1395 peng till (sic!)...nåväl...jag prutade ner några hundra på den för jag sa till butikskillen att det hade jag inte räknat med...trodde det var inbyggt i modemet så att säga....eftersom den bärbara funkar trådlöst med modemet men se den bärbara fick jag inte igång...den är några år så det är något inbyggt som inte stöder/är kompatibelt med det nya modemet.
Det är mycket med det tekniska!

Annars har det varit fint väder i veckan som varit...i förrgår var jag till Marsäng en hel dag men fick inga bilder...Svartsnäppa var det tänkt men de ville inte komma fram inom skotthåll...en del andra vadare var på besök också...en bra dag ändå trots avsaknad av bilder.

Ses!

Inga kommentarer: