tisdag 10 juli 2012

Tärna - Ekeby Våtmark

Större bild - Klicka på bilden!


Måndag...kvavt, varmt...kvalmigt...åska i luften men vädret acceptabelt för en sväng till E-tuna och Ekeby Våtmark...trivsamt där som sagts tidigare...full fart på allehanda flygfän...skäggdoppingar som fortfarande låg på ägg syntes på ett par ställen...och andra skäggdoppingars ungar var stora och färdiga för flygövningar antar jag. 
Kanadicker i badartagen med akrobatiska övningar där de fått fnatt och spatt i spa´t...härligt att se de nästan fullvuxna ystra ungarnas "gymnastiska" övningar....bilder kommer!
Själv hade jag igår en mer avslappnad attityd till mitt fotande där jag försökte mig på att fånga måsar i mer abstrakta återgivningar...har jag lyckats?
Det jag ville var att få flera måsar på en och samma bild med det lyckades jag inte med...de vill bara vara med en och en på bilderna...rackarns!
Trastsångaren sjöng i vassen och jag stod ngn timma och försökte mig på en bild på den men icke...var framme ett par ggr men inget friläge...tyvärr.
Solen sken i stort sett hela tiden vi var där och jag brände mig på "övre hyllan" något...men inte värre än att jag "bara" fick lite sveda...och ont i huvudet men det kunde botas med en Treo...gillar inte när det blir så där varmt...usch...och så sitter man och väntar på att solen ska gå i moln men inte fan då...då håller den sig framme minsann!

Från det ena till det andra...fick se att jag har skitfläckar på sensorn...jag har ju haft den inne på rengöring men det där blir nog bakläxa för Lasses...funderar på om jag ska skicka in den igen eller...?
Träligt att behöva göra det och vara utan den ena kameran ngn eller ett par veckor...visst jag har den nya men...i alla fall...idag är det mulet väder men ingen nederbörd...än så länge...får se framåt eftermiddagen om det kommer någon rotblöta...ser lite mörkt ut på vissa håll.

Nu äre kaffe...!

Ses!






Struktur - Akvarell
D700 - 70-200 + 1,7
Ekeby Våtmark - 9 juli 2012

1 kommentar:

Bea sa...

Hej!
Visst är det härligt med lekande fåglar, fågelungar och solens värme ;)
Nu regnar det hos oss och det känns sådär lagom för tillfället :)
Må gott /bea