fredag 20 juli 2012

Backsvalor

Större bild - Klicka på bilden!





Flatruet - 18 juli 2012

4 kommentarer:

Fjällripan sa...

Så häftigt! Såna har jag aldrig sett i verkligheten. Soliga hälsningar Susanne :)

Klas sa...

Har heller inte lyckats fotografera dessa fåglar än, trots att man spanar på ställen som ser lämpliga ut. Av dina bilder att döma råder febril aktivitet vid ingångshålen, häftigt. Jag antar att man inte ska störa dessa fåglar i onödan och ser att du nästan skruvat på allt som finns i brännviddsväg! Trevliga bekantskaper, hälsningar Deerhunter

Anonym sa...

Kolla grusgropar och hole´s in the wall så kan det finnas backsvalor också...på tal om att störa så testade jag att gå utu r bilen en kort stund men då vågade de inte flyga in i boet så jag körde fram bilen så nära jag kunde och då var det inga problem...då flög de in o ut hej vilt...häftigt att se när de kommer i full fart och flyger direkt in i boet på tal om brännvidden så funkar det alldeles utmärkt med nya kameran och 2:ans konv...en fördel med det är att man stör mindre iom att man inte behöver komma för nära.

Steffe

Hamsterkatt sa...

Wow! Roligt att se backsvalor, det är inte ofta man får se bilder på dem. Jag gillar särskilt den sista bilden.
Inspirerande med dessa motiv!

/Marie