torsdag 5 juli 2012

Mitt i spenaten...!

Större bild - Klicka på bilden!

Norra Mörkö - Rapphöna - 5 juli 2012
D700 - 70-200 + 1,7

Äntligen har jag fått komma ut och nosa på naturen...i mitt rätta element, där känner jag mig hemma...har ju varit lite dåligt med den varan pga kända skäl...i måndags blev det ju hela dagen inne...först i bilen och sen hänga tavlor och sen bilen igen...igår var jag själv hela dagen vid Strandstuguviken och fick kalasbilder på Gluttsnäppa, Mindre Strandpipare och ett nytt kryss i Drillsnäppa!
En underbar dag igår...blåste svala vindar från havet och i gömslet kändes tempen alldeles perfekt...idag blev det en sväng med frugan till Mörkö och grillatiraljer med och innan vi kom fram till Salsuddparkeringen såg vi en rapphöna...inga grejor framme men den stod blickstilla kvar och trodde väl inte den syntes...så jag hann få fram kameran och dra av ett par bilder.

1 kommentar:

Sami sa...

Hej
Grymt fin bild på en mycket vacker fågel!