söndag 8 juli 2012

Åren går...

Större bild - Klicka på bilden!


Mobilbilder tagna mot diaduken.

...det har varit ett riktigt skitväder idag och vi har suttit och tittat på gamla diabilder från åren kring -74.
Jag är 21 år på bilden och frugan är väl 19...typ...tror jag...? ;-)
På den tiden hade jag lite mer hår! :-)
Tror också att bilderna är tagna med min första kamera som var en Canon F1:a...fasen vad jag ångrar att jag sålde den...en raritet...det hade varit kul att ha haft den kvar.
Gav 2000 peng för huset plus...har jag för mig...en 35:a optik.
Köpt i en fotobutik i S-holm.
2000 peng -74 var mycket pengar då...vet inte vad det skulle motsvara idag...(?)
Minns att jag hade så dåligt med pengar men ändå så köpte jag en 135:a till också...fågelfoto var inte ens påtänkt.

4 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Tänk att vi var så fantastiskt söta på den tiden! Numera är vi bara fantastiska.

Ingemar Pettersson sa...

Härliga bilder Stefan! Tänk så tiden går när man tittar i backspegeln. Hm, jag skall inte strö salt i såren men nog skulle du haft prylarna kvar... Ja, pengar är ju alltid en bristvara.
Ha en fin vecka!
/Ingemar

Anonym sa...

ja nog var du en sötnos och rödhårig, hade nästan glömt det men jag är mej lik ;-)
Ulla

Stefan Pettersson sa...

Kerstin: Gott nog...! ;-)

Ingemar: Tiden går alldeles för fort!

Ullis: Hahaha...okej då...vi säger väl så...!

Steffe