fredag 20 juli 2012

Flatruet (2)

Större bild - Klicka på bilden!

Mellan skurarna passade jag på att fotografera olika molnformationer och ljuset ändrades hela tiden till att anta varierande nivåer av intensitet...väldigt intressant att studera.
Så på det viset var det ju kul att fotografera vädrets skiftningar och det ger ju onekligen intressanta bilder...klarblå himmel hade ju gett ganska så tama bilder...det som hade varit grädde på moset var om jag hade fått blixtbilder också men konstigt nog så dundrade ingen Tor trots att det var så svart på vissa håll.
Såg inte en blixt just där på Flaten...på väg upp och Uppsala var de enda dunder och blixtar jag såg.




17 juli 2012

3 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Jag brukar tänka ibland att naturen här på Öland bitvis inte är så olik kalfjällsnaturen och jag har några liknande bilder på dagens blogg.
Trevlig helg!
Kerstin

Anonym sa...

Där är det ju. Flatruet. Läckra bilder och molnen är ju helt suveräna. Gillar sådana moln. Fin fint Stefan.

Anonym sa...

Där är det ju. Flatruet. Läckra bilder och molnen är ju helt suveräna. Gillar sådana moln. Fin fint Stefan.