torsdag 28 juni 2012

Tidig morgon vid Marsäng...


...vaknade kl 4:00 i morse och vädret såg ut att bli bra så jag tog mitt pick och pack och drog till Marsäng...en underbar morgon, fåglarna kvittrade...daggen glittrade...solens första strålar värma...Jordugglan satt på stolpen en bit bort på höger sida men den brydde jag mig inte så mycket om först...målet var den Svartpannade Törnskatan...väntade och väntade men icke någon svartpannad dök upp...tar några bilder på busksvättorna i alla fall så jag får något med mig hem...tänkte jag...efter någon timme så vandrar jag över till jordugglans jaktmarker och den sitter fortfarande på sin stolpe...jag smyger sakta framåt...mot den...gräset är daggvått och benen blir dyngsura ända upp i skrevet...men skitsamma...lite får man tåla om man ska vinna något!
Jag närmar mig mer och mer...nu äntligen kanske jag kan ta några bilder...ställer upp stativet och ska precis till och knäppa av några bilder...så lyfter den...***** också...!!
Jaja...inte alltid man får som man vill...fortsätt att jaga du...jag går tebax till "mina jaktmarker" så får du vara ifred!
Jag går tebax till platsen jag var till på morgonen och väntar på den svartpannade igen men den ville icke visa sig...så blev klockan bortåt 10 och jag fann för gott att dra hem till kaffet...men fick i alla fall några skapliga bilder med mig hem!



Buskskvätta - Alla 4 bilderna - 28 juni 2012

6 kommentarer:

Kenny Isaksson sa...

Hej Stefan!
Låter som en härlig morgon. Kanon bilder blev det också. Gillar tvåan med glimten i ögat och den softa bakgrunden. Må väl / Kenny

Kenny Isaksson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Useful Links sa...

En härlig upplevelse morgon underbara gyllene färger på ena fotot jättevackert! Spännande att du fick till så fina foton innan den lyfte o försvan, härligt! Må så gott //Maria

Anna Hedström sa...

oaoo..vilka stämningsfulla bilder../anna

Gunnar Eriksson sa...

Ja, det där känner man igen även om jag inte fotograferar djur eller fåglar. Själv räcker det med molnen på himmelen. När man vill ha sol så går den i moln och tvärt om. Ofta hinner man nästan och sen står man där och väntar förgäves.

Vad är det man brukar säga. Motivet kommer som en snigel och försvinner som blixten.

Nåja nu fick du ett antal fina stämningsbilder. Om man orkar upp när naturen börjar vakna brukar man bli belönad, även om man inte lyckas få med några bilder hem.

/Gunnar

Birgitta sa...

Verkar ha varit en skön morgon! Gillar framförallt den gula bilden. Kanon!
/Birgitta