fredag 1 juni 2012

Minns ni...?

Större bild -Klicka på bilden!


Det regnar för fullt ute och jag har fipplat med lite av varje nu på morgonen och hittade denna raritet i hyllan när jag rotade runt där...alltså denne man var otroligt populär i slutet av 50-talet...59 om jag minns rätt och det var min första idol kan man säga...vad jag vet så lirar han fortfarande på nostalgiaftnar tillsammans med andra av dåtidens stjärnor...Little Gerhard, Rock-Ragge, Boris i Telstar...han med "Håll dig till höger, Svensson" vid högertrafikomläggningen...-67, tror jag det var (?)...Burken har ju kolat av, Rock-Olga likaså...har inte så noga koll vilka som är kvar av di gamle...men de där nostalgiaftnarna drar en hel del folk vad jag förstått.
Vad jag kommer ihåg ska jag ha Lill-Babs skiva också någonstans "Är du kär i mig ännu Klas-Göran"...Stickan Anderssons dunderhit en gång på tiden....men hittar inte den...kanske sonen har den...?
-59 förresten...hur gammal var jag då...ehhh...6 år tror jag visst jag var!
Åh herre...fy fan så gammal jag blev helt plötsligt...det är ju en evighet sen...och en jävla massa kilon!
Åh...jag minns den där gamla skivspelaren vi hade med radio och en massa knappar och rattar för att få in kanaler...och stor som ett hus, en ordinär byrå i alla fall...typ och massor av glasrör i...ja, det var tider det...på min konfirmation fick jag en transistorradio...att ha med sig ut...typ...sicken modernitet det var då!
Vilken utveckling det varit under denna tid...!
I moppeåldern var ju det roligaste som fanns att dra runt med kompisarna överallt och så träffades vi ibland hemma hos ngn och lirade kortspel med pengar långt in på småtimmarna...sen sov man hela lördagen till eftermiddagen då det var dags att tänka på om man skulle gå på bio eller träffas ngnstans och lira ännu mer kort...sen sov man söndgen helka dagen också...det var de stora nöjena..kortspel och att sova!
Idag sitter ungarna hemma och lirar dataspel med andra ungar över internet...och det fattar jag fortfarande nada av och inte är jag intresserad av det heller...jag nöjer mig med att fota och blogga...mmmm....vad var det mer man var intresserad av...tjejer naturligtvis...det enda som existerade fram till man träffade nuvarande livskamrat när jag var 21...tänk att vi lirat ihop så många år...snart 40 år...och fortfarande så funkar det bra! Peppar peppar!
Hähähä...!

Nuäre fika...!

Ses!

4 kommentarer:

Lasse sa...

Den minns jag....! Nostalgi av bästa märke !

Anonym sa...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12821187.ab
Rock-Ragge är död

Anonym sa...

Aha..det var som fan...där ser man...det har jag missat!

Steffe

Anonym sa...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Little_Gerhard#Externa_l.C3.A4nkar