fredag 15 juni 2012

Ditt och datt!

Större bild - Klicka på bilden!

Vretaån - Maj 2010

Idag ska jag hämta nya glasögonen och kameran som varit inne på service hos Lasses...D700:an alltså...behövdes en liten översyn på den eftersom den varit med några år nu och hade massor av skit på sensorn, ett jäkla plockandes med CNX verktyg för dammborttagning för varje bild man ska lägga in...alltså rengöra sensorn vill man ju inte ge sig på för säkerhets skull så det får en kompetent verkstad göra...400 peng gick det på...som hittat...hade räknat med lite mer faktiskt.
.
Bilden ovan är en bild jag fått sålt till en firma som sysslar med olika kompendium på uppdrag...i detta fallet var det ett Vattenvårdsförbund som skulle ha en rapport och min bild ovan kom med som omslagsbild! Kul!
Fick två bilder sålda från Vretaån som skulle illustrera ån och dess "hälsa"...samt också fick jag en bild såld på min utställning jag hade vid Åstugan...också kul och hade väl egentligen inte räknat med någon försäljning där alls men iom att jag startat firma så kom ju saken i ett annat läge och alla "framgångar" tas tacksamt emot!
.
Har också sökt till en bildbyrå men än så har ingen nappat...får se...har lite tentakler ute här och var...men som sagt...jag jagar inte så där alldeles utan tar det mer som det kommer...och "vinner" jag så tackar jag och tar emot!
.
Idag står "fixa bilen" på programmet också...ska lämna in den på första servicen på måndag och vill då gärna att den ska vara fin och proper när jag kommer med den...så tvätt, dammsuga, och vaxning blir det.
.
Sen ska det laddas för matchen ikväll...undrar om man kommer å sitta å svära över svenkarna igen eller om det kan bli ngn vinst för en gångs skull...hoppas kan man ju alltid! Men några större förväntningar har jag inte...det är konstigt egentligen med svenskar och idrott...före begivenheter av vad slag det månde vara så är vi alltid världsmästare och sen när det gäller så skiter sig det mesta...jomen, visst är det så...så upplever jag det!
Men i alla fall...vi håller alla tummar vi har!!!

Ses!

1 kommentar:

Gunnar Eriksson sa...

Jag tycker jag har klarat mig bra och det tror jag har kamerans automatiska dammborttagningsfunktion att tacka. Problemet var betydligt större på min tidigare kamera utan den funktionen. Men helt perfekt är funktionen inte. Det börjar bli lite för många fläckar som man måste ta bort efteråt i bildbehandlingsprogrammet. Kanske är det tid att lämna in den för att ta bort de dammkorn som sitter fast.

Kul att du fick en bild såld och att den fick en framträdande plats. Jag håller tummarna att det finns någon bildbyrå som inser värdet av att få tillgång till dina fina bilder.

/Gunnar