fredag 20 maj 2011

Min inspiration...


...tänkte skriva några rader om en människa som inspirerar mig och mitt fotograferande inte så mycket att jag härmar hennes bilder eller ens försöker ta efter men inspireras av hur bra hennes bilder är, tycker om att titta på dem.
Jag låter mig inte gärna påverkas av andra fotografer utan kör mitt eget race och fotograferar de bilder jag vill ha och känner för.
Och det sker på amatörbasis för jag utger mig inte för att vara något annat än en amatör som tycker det är roligt att fotografera...att utvecklas och att öka kraven ligger inte för mig.
Varför är det ett måste?
Jag är nöjd med vad livet och fotograferandet ger just nu!
Det är roligt att fotografera, att försöka fånga den där speciella fågeln som för dagen är intressant...att lägga in bilder på bloggen och ngn gång ibland skriva ut en stor bild på A-3 skrivaren och eventuellt kanske ngn gång ställa ut en bild i något sammanhang.
Så mycket mer fordrar jag inte och är nöjd med det, som sagt.
MEN det var om en fotograf det skulle handla och som inte är av denna världen...hon tar fantastiska bilder, skriver underbart om kärleken till djuren och jag blir oerhört imponerad av hennes kunnande inom fotografi samt att hon får till bilderna så det inte bara blir vanliga bilder utan de är och innehåller något mer som ger den där extra touchen, bilderna får liv.
Hennes förhållande till sälar är bara så imponerande och undervattensbilderna bland grodor och grodyngel är helt fantastiska!!
Ja, alla bilder har något!
Hennes namn är Tammy Bergström och ni kan gå in på denna länken och låta er beundras!

http://www.imageorama.com/

Tack Tammy för att du i ord och bild inspirerar mig.

5 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

En fantastisk fotokonstnär! Makalöst fina bilder. Tack för tipset till inspirationen. För övrigt tycker jag att du sätter ditt ljus under skäppan en aning när du kallar dig amatör. En otroligt duktig sådan i såfall. Du tar toppenfina bilder!

En fin helg önskas!

Mimmi sa...

Det var otroliga vackra bilder . jag kan förstå att du kan få inspiration av henne :)
Vi alla här är ju mer amatör fotografer och det är det jag vill vara också :) för det är det som är så kul .. att man kan ta på vad som helst ..hur som helst för den frihet har man då .. eller hur :D
kram/Mimmi
ps ..din bild var jätte vacker:)

Ölandsvindar sa...

Jag gillar dina bilder, som jag tycker ser lite mer naturliga ut.Tammys blir mer fotokonst än naturbilder, en del väldigt vackra och tekniskt fulländade. Men det är liksom en annan kategori.

Kerstin

Maria Thorbjörnsson sa...

En bild förmedlar ju din känsla för vad du ser..jag blir så inspirerad av dina fågelbilder..att titta på Tammys bilder..jovistt e det fotokonst..som man tar till sej och lär utav..så ha en riktigt härlig helg..Maria

Tammy sa...

Stefan...

Tack från mitt hjärta för dina så oerhört fina rader om mina bilder - det värmer Stefan!!

Jag läser lite här vad dina läsare skriver och vill gärna få säga poängtera att jag också är en amatör!

En amatör som vill visa en kärlek för det jag ser. Fotokonst? Tja, kanske det...? Jag vill inte bara ta en macrobild och visa en myra t.ex, jag vill visa myran i hans omgivning - hans vackra värld..., det är vad jag försöker med min fotografi!

Dina foto Stefan är en ren fröjd att få njuta av, att se det du fångar, det du förmedlar och Du inspirerar mig och andra.

Fortsätt ditt vackra arbete!

Tammy