lördag 28 maj 2011

Hemma på våran gata i stan...

Större bild - Klicka på bilden!

...har vi en Svartvit Flugsnappare!
Har sett honan en gång också men hon satt långt inne i en buske och ville inte visa sig för kameran.
Hannen har flugit runt lite här och var utanför på uteplatsen under tiden jag satt här utanför för en stund sen...tror den är intresserad av grannens nyponbuske.
Tror också att den eventuellt kan ha ett bo i närheten eftersom den är här utanför så frekvent.
Annars...syrenerna blommar för fullt men det blåser en hel del och det är ingen värme att tala om.
Regnet hängde i luften i morse men just nu är det soligt och molnigt om vartannat.

Fortsatt trevlig helg önskar jag er!

Ses!


4 kommentarer:

Bea sa...

Kul med Sv-snapparna, dom har jag många av hos mig och väldigt pigga fåglar och precis som du skriver är är honan mindre synlig.
Fina bilder i ditt förra inlägg!
Ha en bra dag!/Bea

Mimmi sa...

Så himla fin den är :) och som vanligt har du fått ett toppen kort på den :)
jätte kul när man kan få en sån fågel så nära så man får se den ofta :)
Här är det samma skitväder som du har

Fjällripan sa...

Ja men det var ju en fin bild på hanen! Idag lyckades jag få honan igen, men halvdåliga bilder...hon hade fulla näbben med bomaterial så nu håller de på att flytta in i holken på riktigt :) Jag tycker det är mysiga fåglar att ha i närheten, de är fina och kvittrar så fint :)
Ha det bra!

Matis Vaht sa...

Mycket fin bild du har fått :D Varma färger skön skärpa och komposition.