tisdag 9 mars 2010

Mås nånting...


...ornitolog, fågelskådare...är det samma sak förresten...nämeniallafall...det lär jag aldrig bli något proffs på...en mås är en mås är en mås...typ...lättare att diagnostisera en art som mås över en kam så att säga än arta som en trut, fiskmås eller vad det nu kan vara...men i alla fall...denna tycker jag själv är en riktig fullpoängare vad gäller "fångad på bild"...ett härligt ögonblick med lagom slutartid som ger rörelse åt vingarna samtidigt som huvudet är helt skarpt...jag bara kände, woaow alltså...där satt den!!
Bilden är i stort sett "oklippt"

2 kommentarer:

Johannes Glannman sa...

Vet inte om det är någon skillnad... Men jag har också grymt svårt för måsfåglar. Men jag tror det är för att jag inte är intresserad av dom faktiskt, kanske är det samma för dig ? Jag kan se skillnad på fiskmås, gråtrut och skrattmås typ... Dvärgmås brukar jag också se i Sjöryd men jag vill gärna ha någon bredvid mig som bekräftar då :)

mvh // Johannes

Niklas sa...

Skönt lyft på måsen! Vet inte om det är samma sak, låter rätt likt i alla fall, tåls att tänka på eller slå upp kanske.

/Niklas