söndag 1 februari 2009

Sparvuggla!

För första gången i mitt liv har jag både sett uggla och fotograferat en!
Helt otrolig känsla!
Jag var helt uppe i varv och kameran smattrade på rätt bra på serietagning.
Det blev väl en 120 bilder...kanske inte så mycket ändå men med tanke på att den bara satt och kollade in läget och att det inte hände så mycket så var det ju rätt många ändå och jag blev nöjd med de bilder som togs.
Skulle velat ha gått liiiite närmare men jag vågade inte av rädsla för att den skulle flyga iväg.
Började med att försöka hitta den och det var som att leta efter en nål i en höstack men så råkade jag titta till på en grantopp och...där satt den!!
Jag som hade tänkt att den var större....som en berguv...typ men den var ju liten som ena sparv och det är väl inte för inte som den heter sparvuggla.
Jag sprang efter kameran och närmade mig ugglan försiktigt och fotograferade först på långt håll för att sedan ta några bilder vartefter jag närmade mig den.
Camo var på...och därför tror jag att den inte tog någon nämvärt notis att jag närmade mig men visst tittade den åt mitt håll då och då.
Jag är mycket, mycket nöjd för dagen!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara bilder på den lilla rackaren :) Terje blir säkert lite avis ;)

//Malin H

Anonym sa...

Mmmm...så härligt det är när man får till´et...en otrolig känsla!

Tack Malin!

Anonym sa...

Hehe vad läckert med två bilder med så olika ljus och stämning på motivet! :D
Riktigt fint fångat med bra komposition!!!

Anonym sa...

Kollade exifen och det skiljer 17 minuter mellan bilderna så det blev en liten stund i alla fall...tiden bara försvann och ja, det var sol ett tag och mulet mestadels.

Anonym sa...

Ja du ska vara nöjd Steff! Vackra bilder du har tagit och roligt att du bjuder på dom här.
Morgan