torsdag 19 februari 2009

Gnäll, gnäll, gnäll... (Kåseri)



Nu har jag suttit och läst om PHP i ett antal veckor...och lite annat skit som man behöver för att göra en hemsida...jag är inte riktigt nöjd med mina sidor som de ser ut idag.
Den enda sidan jag är riktigt hundranöjd med är bloggen iom att den ser både bra ut och är enkel att uppdatera - exakt i min smak!!
Däremot är ju nackdelen den att bilderna "halkar efter" så småningom och försvinner vartefter så att säga.
Helst av allt vill jag ha en hemsida med sökfunktion men det får jag nog lägga ner...jag får nöja mig med att kunna göra ngn enkel variant med färdiga mallar typ som One.com har...var inne och fipplade lite där igår men det krävs lite där med för att hitta hur man ska göra men får man sitta med det ett tag så kanske det kommer.
PHP, ja...vilket jäääävla skit...IDS inte med det...och vad mer ASP, MySQL, SQL, syntaxer, variabler, operatorer, vektorer, villkorssatser, slingor, använda MySQL tillsammans med PHP...och fan och hans moster...jag har läst böcker och jag har frågat men ingen jävel som kan svara på HUR det fungerar..."du kan låna en bok av mig"...javisst men vad säger den då...den förklarar men inte hur det fungerar och hur det jobbar ihop...kompatibiliteten...Fråga?
Om jag laddar in PHP..sen då...vad gör jag med det...MySQL...??
Det är ju hur mycket som helst...sen går man in på ngn PHP sida och vad kommer upp?
Hur mycket jävla info som helst...vad ska jag klicka på, vad ska jag göra, vilka länkar är viktiga för att komma igång...fan sidan hinner inte ladda förränn jag ger upp!! SUCK, SUCK,SUCK!!!!
En bok som har fyrahundra sidor och så ska man sitta och leta efter vad det är man behöver...kanske är 20 sidor som är viktiga...typ...nä, fyfan jag IDS inte...jag vill ha roligt...fota och arbeta med bilderna i fotoprogram DET är kul...!!
Sitta i dagar med att fippla, försöka, gissa, det sket sig, och va faaaan är det nu som strular då, och HUR gör jag nu då, vem ska jag fråga...maila ngn som inte svarar, får svar som är över huvudet på en...godag yxskaft...enkelt som fan när man kan´et men om man inte kan´et då?
Köpa tjänsten?
Har funderat på det men då är jag låst till en annans hjälp att uppdatera sidan men det finns ju sidor som går att göra färdigt och som man uppdaterar själv...typ.
Men det kostar...och just nu vill jag inte ha mer utgifter...nepp!!
Be sonens flickvän som jobbar på Hewlet & Packard om hjälp...nja...det är inte min business egentligen men om jag är tvungen får jag kanske gå den vägen...vi får se men just nu är inte läge...och det är NU jag vill ha hjälp och inte imorgon...och som sagt inte så där över för att be om hjälp är jag heller.

Nu har jag fått gnälla av mig fan va skönt...nu återgår vi till tingens ordning igen!
Idag har varit en bra dag med flyt i naturens värld...Hacke, Stjärtmes, Tofsmes och bilder ska komma!

Inga kommentarer: