torsdag 12 februari 2009

Måste fixa något!

Dagens obsar blev Turkduva o Pilfink...Turkduvan var en trevlig bekantskap som jag inte sett tidigare på vår uteplats!
Bilderna är tagna genom fönster.

Men...måste fixa något så jag kan fotografera utan fönster mellan...något billigt överdrag...ja, alltså det får vara nog med utgifter nu ett tag! ;-)
Fast ett sånt där billigt överdragscamo kanske man kan titta på...ska väl inte kosta så mycket...jaja...får surfa runt lite och kolla.
Det är ju mer fåglar här utanför än vad det är vid min matning...synd om man inte kan ta tillvara det!
Ska kanske börja hänga upp lite talgbollar och nötter och sånt här också...har ju bara haft frö än så länge...jomen det får nog bli så!

Ses!


Turkduva


Pilfink

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket bra bilder, bilden på pilfinken blir min favorit som är riktigt snyggt fångad tycker jag.
Morgan

Anonym sa...

Tack Morgan!
Ha en bra helg!

Anonym sa...

Cool flyktbild på pilfinken! Udda! Turkduvan är alltid trevlig. :)

Anonym sa...

härlga bilder...sista bilden är min favo

Anonym sa...

Du pilfinken är kanon. Så snyggt fångat.
Prova att mata med lite mer olika grejer, som talgbollar och jordnötter som komplement till solrosfröna så kommer det nog att dyka upp ännu fler sorter.
Jag har inte provat mitt billiga gömsleprojekt hemma än, men det behöver inte vara så avancerat för jag ska inte flytta runt det. En pressening eller liknande som är lite bra uppriggad med en pall/stol bakom och hål för gluggen fungerar säkert jättebra. Kan man få till det så man kan smyga ut helt dold är det förstås ännu bättre.