lördag 31 januari 2009

Steffes Taverna


Tittade till Steffes Taverna idag igen och fåglarna hade ätit upp alla talgbollar plus att de nu äter för fullt från själva mataren!
Vilket är glädjande men fortfarande är det bara blåmesar, titor och talgoxar som kommer fram.
Frugan kom på en bra idé idag och det är att sätta upp fågelholkar nu till våren...har jag inte haft en tanke på...ibland har hon sina ljusa! ;-)
Vet inte varför jag inte tänkt på det?
Men i alla fall det ska bli kul att se vad som händer med det senare i vår...funderar på om det finns hackspettsholkar också?
Ska kollas upp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hackspettsholkar har jag aldrig sett men väl för trädkrypare, ugglor, knipor m.m...

Här får du en länk till massa holkar:

http://bankeberg.com/framsida.htm

Kul att det går bra vid din matning... Talgbollarna brukar ryka först i min restaurang, de verkar vara populära..

mvh // johannes

Anonym sa...

Tack för tipset Glännman...finns en del att välja på såg jag...vi får se vad det blir men kul med lite mer att pyssla med och sköta om...kul som fan att ha något att göra...och en välgärning för fåglarna är det ju också läste jag att sätta upp holkar.