lördag 10 januari 2009

Nynäs naturreservat.

Det har setts en Kungsfiskare vid Nynäs slott, mellan orangeriet och stenbron.
Tänkte att vi idag skulle försöka få se den.
Men den behagade inte visa sig men jag kanske gör ett nytt försök i veckan som kommer.
Däremot så var det en hel del andra fåglar i buskarna nedanför Orangeriet och omgivningarna vid stenbron och ån där det växer al och björk.
En hel del Domherrar syntes till och så de på bilderna nedan, Talltita och Gråsiska plus en del andra arter.
Jag blev lite förvånad faktiskt av att det var så mycket fåglar där, så det kommer att bli fler resor dit.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder, det verkar som du kan fotografera många fågelarter där. Jag hoppas du finner den du söker.
Morgan

Anonym sa...

Gråsiskan är en riktigt snygg fågel om man kommer nära den. Tror att många missar den för den ser så grå ut på lite håll.

Anonym sa...

Ja, hade jag inte sett den där röda fläcken på huvudet så hade jag tagit den för pilfink lr nått.