torsdag 22 januari 2009

Trist väder!


Gråväder, dimma och dis, att dra iväg en sväng känns inte så där jätteangeläget precis.
Snö skulle det visst komma till helgen var det sagt.
Hoppas det ändrar sig snart, blir galen på det här vädret!!
Igår reggade jag mig på Club 300, ska testa att vara med där ett tag för att se vad det är och hur det fungerar.
Artportalen brukar jag gå in på också för att se om det hänt något härikring.
Det var så jag fick nys om Kungsfiskaren vid Nynäs...man får ju lite tips.

Fick ett mess igår från en kompis som jobbar nere vid Kanotstadion som berättade att det var bråttom att komma en sväng, sa inte vad det var eller så utan...sagt och gjort, det var bara å dra!
Ute på isen över till andra sidan mot Arnö satt tre havsörnar och spejade.

En satt på en stolpe vid vassen, de andra två på isen.
Ingen av dem hade något för sig med något villebråd eller så utan bara kollade in läget tydligen.
Gick ut på piren och träffade en medlem från Fotosidan som hade 500:at med sig men det var tyvärr lite för långt avstånd och motljus också till råga på allt...så det var ingen idé för mig att åka hem och hämta "grejorna".
Men kul ändå att se dem.
Idag har det inte hänt något, (ännu) det fick bli en bild på ett litet infruset löv från uteplatsen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Stefan!
Det låter mäktigt att se tre havsörnar, är väl inte så vanligt kan jag tänka. Vacker bild också, det ser ut som ett uppochnervänt hjärta. Håller med om "trist väder" men fortare än vi anar är våren här. Kram Jenny

Anonym sa...

Spännande. :)

Det var längesen jag såg örn på hyffsat nära håll. Det var i Stockholms skärgård, där såg vi varje sommar på ganska nära håll, runt 50-100 m.

Trevlig bild på lövet, väldigt dyster stämning!