måndag 26 januari 2009

High life vid Steffes Taverna!

Idag så tittade jag till min Steffes Taverna så att allt stod rätt till och nu har det kommit igång lite mer med fåglar men bara talgoxar och blåmesar men so what...de är också roliga att titta på och att fota men så småningom vill jag nog ha lite tyngre grejor.
Blev lite nervös när jag satt en bit från trädet och tog bilder, ibland hördes grymtanden och nöffanden och när man inte hör ordentligt så tappar man kontrollen så det blev många nackvridningar för att se om det kom något "vilt" bakom mig!
Spännande är det och vad gott det smakar med fikat ute i naturen...fan idag har jag varit på ett sjujävla bra humör...trots att det duggade lite lätt och till och med kom några snöflingor.
Å inte nog med det...det är ju måndag idag också...woaw...måndag och på så bra humör...yeah!
:-)


Å vad händer här? En klutt?

Det var fan, jag sket visst?


Titta vad vacker jag är, den där bakom mig kan slänga sig i stammen!


Kolla vilka konster jag kan göra!
Å vacker kan jag också vara, så det så!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt roligt att det börjar bli lite fart vid matningen. Blåmesar och talgoxar är inte att bli besviken på. De är otroligt fina även om nötväckorna tillhör de som är roligast att kolla på enligt mig..

mvh // Johannes

Anonym sa...

Med så många fina bilder ska man vara på bra humör! Dom är ju kanon!
Morgan

Anonym sa...

Nötväcka har jag utanför här hemma faktiskt och den är rolig att titta på som du säger iom att den har så många poser för sig!

Tack Morgan!

Anonym sa...

Haha... skitbilden är bäst! Finns det nåt roligare än att se en fågel släppa en klutt? ;)

Anonym sa...

Malin:
Hahaha..ibland kan skitbilder var riktigt bra!! ;-)