lördag 15 juli 2023

En ovanligt lyckad morgon...

Större bild - Klicka på bilden!

...först ligger de långt ute "till havs" och vilar, sover eller vad de gör...någon timma eller två kan det dröja innan de eventuellt kommer förbi där jag sitter...de kan också ta en annan väg runt bakom ön som ligger en bit ut...men jag har tur denna morgon och vinden ligger rätt så de flyter med den och kommer närmare och närmare, vilandes...sovandes...men långsamt.
Och helt plötsligt börjar de simma runt lite och de är på väg nära och simmar in mot ön på motsatt sida och håller sig där en stund och jag får många fina bilder!
För att sedan fortsätta att simma förbi och bortåt mot "fjärran land" och då är det dags för mig att dra till andra fotouppdrag för nu kan det dröja timmar innan de kommer förbi igen.
Så är det i naturen, ibland så har man lyckan med sig och ibland bommar man...tänker hornugglan E-tuna som jag var till tre gånger och bommade alla tre gångerna. 
Men det blev ju lite plåster på såren en av gångerna då jag fick forsärlan fint.

14 juli 2023

Inga kommentarer: